Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Blizzard je svetovo uznávané herné štúdio. Na pleciach mu ležia herné značky, ako je Diablo, Starcraft, a v neposlednom rade Warcraft.

Diablo a Starcraft nepatria práve pod skupinu hier, ktoré by sa vyvíjali míľovými krokmi a dá sa povedať, že skôr prešľapujú na mieste. Môžeme polemizovať o tom, či zlepšená grafika je práve to, čo tieto hry potrebovali.

Každopádne, ak sa pozrieme na Diablo 3, ktoré očakávali milióny ľudí po celom svete, tak výsledný produkt pravdepodobne presne  nezodpovedal predstave, akú hráči mali, keď sa každú noc pred spaním modlili, aby ten ďalší deň bol už práve tým dňom kedy im doobeda zazvoní kuriér a do ich roztrasených rúk odovzdá onen pekelný balíček. Pokračovanie Diablo 2: Lords of Destruction vyšlo po 11 rokoch a Starcraft je na tom horšie o jeden celý rok.

Diablo-3-arrow-to-the-kneeTo znamená, že sme v podstate čakali štvrť života na to, aby nám Blizzard priniesol prefackanú verziu hry, ktorej hrateľnosť sa v podstate až tak veľmi nezmenila.Tu si možno poviete, že takto postupuje veľa firiem s ich hrami. Call of Duty a slovo „znesvätiť“ idú ruka v ruke a práve táto hra sa dá premostiť k herným znáčkám od firmy Blizzard. Žiť z konceptu troch hier, ktoré sa prelínajú v určitých herných prvkoch a grafickom prevedení počas dvoch dekád si v podstate zaslúži viac než „uznanie“.

Ak sa pozriete do minulosti, konkrétne je to rok 2008, kedy sa dvaja giganti spojili, aby ovládli vesmír a zahltili trh neoriginalitou a recyckláciou, tak vám z toho vyplinie jedno slovné spojenie „Activision Blizzard“. Áno, teraz už všetko zapadá ako puzzle z Dráčika a pravdepodobne páni z Blizzardu posunuli ich surrealistickú víziu o tom, ako by mal vyzerať „vývoj“ hier niekomu do Activision, alebo naopak.

Taký Hearthstone, úspešná kartová hra, ktorá spojila Warcraft univerzum, si v poslednom patchi označenom 2.7, pýta od hráčov 9.99$ za nový obrázok k už existujúcej karte. Áno, čítate dobre. Môžete si kúpiť nový obrázok, ktorý nahradí ten váš starý, nezískate žiadne špeciálne schopnosti ku karte, žiadne výhody, nič, vlastne nie nič, nový obrázok za 9.99$!!! Je to samozrejme na hráčoch, či zaplatia alebo nie, ide tu však o tú podstatu, ktorá je postavená mimo realitu.

d3_meme_2cDostávame sa však už do hĺbky, ktorú tu moc nechcem rozoberať, avšak týka sa to nášho článku. Je potrebné si jednoducho uvedomiť, že Blizzard už nie je firma, ktorá nám nami milované prinášala hry. Gigant, sledujúci trh a hľadájúci medzery, ktoré bude môcť vyplniť desiatou zrecyklovanou verziou pozliepaného univerza z ich hier, je skôr to pravé pomenovanie.

Hráči však vidia tieto spojitosti a machinácie a náležito reagujú. Nasvedčuje tomu aj polročný odliv hráčov, v počte cca 2.9 milióna predplatiteľov hry World of Warcraft. O momentálnom stave hry World of Warcraft si môžete prečítať v tomto článku. Poďme však k podstate nášho článku.

FANTOM Print, „Nakladatelství FANTOM Print, největší český specialista na herní tituly, samozřejmě u nás najdete i klasické sci-fi a fantasy romány“ ako hovorí popis na ich Facebook profile.

Poznáte nie? Že nie? A tie knihy o Starcrafte, Diable, Warcrafte preložené do čestiny, ktoré ste si čítali ešte počas praxe na strednej škole, no ták! Už ste sa určite rozpamätali.

FANTOM Print mal nedávno rokovanie z Blizzardom v Paríži. Stretnutie knižného nakladateľa a herného molocha malo priniesť jednu zásadnú vec. Podpis zmľuvy ohľadom predaja práv na distribúciu nových kníh. Rokovanie však nedopadlo dva krát dobre a tu už pokračuje samotný príspevok na oficiálnej Facebook stránke FANTOM Printu.

 

„Jak to dopadlo v Paříži aneb jak s námi vyběhli…

Strašně rád bych tady referoval, jak vše proběhlo v pohodě, profesionálně a ve výsledku s podepsanou smlouvou.

Asi je už ale všem jasné, že tak to neproběhlo. Celé naše snažení charakterizuje připojená fotka s rohožkou. Jen místo loga Blizzardu si tam představte logo naše… Tak nějak jsme se po tom „jednání“ cítili . Ani po těch třech týdnech se nedokážu zbavit hořké pachutě, kterou po tom všem v sobě stále mám.

Když s vámi protistrana řeší kvalitu překladu, gramáž papíru, obálku, formát či vazbu knihy, je to v pořádku. Tyhle věci jsou v naší kompetenci a umíme je ovlivnit. Ovšem když vám protistrana argumentuje tím, že v Česku se málo prodávají jejich hry (!!!), takže nemají velký zájem na vydávání knih u nás, tak jen nevěřícně lapáte po dechu. Kromě toho je nás prý málo (ač já i Fajky jsme pro zvýšení populace udělali maximum  ), takže jsme opět pro ně nezajímaví. Ale takoví Poláci, to jsou jiní borci, jak nám bylo několikrát připomenuto (taky je jich skoro 39 mega). Podle všeho tohle vůbec není diskriminace…

Možná si to nakonec taky uvědomil (Brian, naše protistrana  ), takže ho začaly zajímat naše profesní předpoklady – jak dlouho vydáváme, kolik toho vydáváme atd. To by bylo košér, kdyby na tyhle otázky už nedostal několikrát odpovědi mailem…

Ale abych nebyl vysloveně pesimistický – nakonec jsme se aspoň domluvili, že to tedy není vysloveně ztracené a máme se setkat na podzim ve Frankfurtu. Tak se snaže, ať je nás do té doby aspoň o pět mega více  a máme lepší vyjednávací pozici.

Jo, pokud vás zajímá, jak zabraly vaše vzkazy, tak nijak. Seděli jsme v zasedačce, kde jim nefungovalo wifi a Brianova aktivita ohledně nápravy spočívala v opakovaném krčení ramen. A že by donesl vlastní notebook ho ani nenapadlo, opravdu projevil maximum zájmu“

error3711Čo sa dá na túto vec povedať? Neschopnosť manažera Blizzardu, či samotného Diabla sídliaceho v podzemí Blizz HQ, uvedomiť si hodnotu každého hráča, fanúšika, čitateľa, ktorý celé roky, možno od počiatku držal Blizzard nad hladinou a pomohol mu dostať sa na piedestál dnešnej slávy?

Úprimne nám prišlo mierne zle z danej situácie a dá sa predpokladať, že išlo v tomto prípade len o neschopnosť manažéra uvedomiť si s kým vlastne rokoval a akú chybu spravil, keď zatrhol distribúciu kníh pre plus-mínus 15 miliónový trh.

Utvorte si v tejto veci sami názor. My už môžeme dodať iba jedno. Blizzard, takýto prístup nie je naozaj cesta, akou si získať stratených fanúšikov tvojich hier a Overwatch rozhodne nebude hra, ktorá vo veľkom počte ovplyvní nárast tvojej fanbase. FANTOM Printu samozrejme „držíme prsty“, aby rokovanie vo Frankfurte dopadlo lepšie.

Komentuj!

komentárov

O autorovi

Majo

Majo je gamer od dôb Half-Life 1. Spomína na časy, kedy sedel s kamarátom pri 56 kbit/s DIAL-UP modeme a sledoval, ako sa obrázok riadkovo streamuje na zobrazovacie zariadenie a.k.a CRT-Monitor. V dnešnej dobe sa hraniu venuje len okrajovo. Po rokoch drtenia možného a nemožného, ho už len máloktorá hra osloví a pojme jeho pozornosť. Novinky zo sveta hier a technológií však naďalej žerie dňom čo dňom a verí, že sa jeho old-school-gaming-times reinkarnujú v novodobej podobizni niektorej z prichádzajúcich hier.

Súvisiace príspevky